• [image]

Lydighetstreningen hver onsdag fra kl 19:00 på Stend.

Siste nytt

Bergens Selskaps- og Brukshundklubb (BSBK) ble sti…

Velkommen til årsmøte,,,

Klubbens hovedstyre

Britt Darlington

Leder Tlf: 992 47 109 - Varamedlem i styret siden 2020, medlem i BSBK siden 2017.Tidligere medlem av avlsrådet for griffon-rasene. Driver et lite oppdrett av griffon-rasene (Bruxellois, Belge og Petit Brabancon), kjøpte min første griffon i 2010, skulle aldri drive med utstilling, så feil kan en ta... Hadde før dette Bichon Frisé og Yorkshire terrier.

Egil Andreassen

Nestleder Tlf: 911 75 105 - Egil har vokst opp med buhund og elghund. Han har deltatt på utstilling med Newfoundlandshund og Norfolk Terrier. Lydighet og brukshundsport har han også vært borti. Var også medlem i BSBK brukshundkomite i en periode for noen år siden.

Edgar Waag

Kasserer og Daglig leder Tlf: 922 44 500 - Ble innvalgt i hovedstyret som kasserer i 1989 og trives fremdeles med det. Styremedlem i NKK Hordaland siden 1998 og styremedlem i NTK avd. Vestland siden 1996. Edgar trives best med å arrangere utstillinger, kurs og seminarer. Sealyham terrieren er hans rase og det rusler for tiden tre stykker rundt i huset på Sandsli.

Marit Matthiessen

Sekretær Tlf.: 932 05 027, Opprinnelig fra hestemiljøet, med verv i rideklubben, bl.a. i styret, arrangering av kurs og medlemskvelder. Byttet ut hest med hund i 2020 og har vært medlem av BSBK siden det. Er fortsatt på første hund, en Welsh Corgi Pembroke. En "potet" av en hund, flere utstillinger, trent og konkurrert i rallylydighet og lydighet. Er også interessert i smeller og nosework. Turer på fjellet og i skogen, er kanskje det vi trives aller best med.

Inger-Helene Rennedal

Styremedlem Tlf: 951 18 259 - Jeg fikk min første hund en papillon i 1991 og begynte med utstilling da, det ble en del papilloner frem til 2005 hvor vi fikk vår første buhund. Da ble det ikke flere små hunder. Vi begynte oppdrett i 2006 av Norsk Buhund. Har hatt verv i Styret til Buhundklubben i flere år. Trives med å stille hunder i inn og utland og jeg elsker å gå i fjellet med våre 4 bente venner.

Tone Hagerup

Brukshundgruppens leder er medlem i hovedstyret Tlf: 906 79 735 - Tone ble medlem i BSBK i 2011. Hun fikk sin første labrador i 1994 og ble etterhvert introdusert til brukshundtrening. Fjellturer, trening og konkurranser i bruks og lydighet har siden det vært hobby nr.1. Labradoren er stadig hennes rase og hun trener nå sin tredje hund.

Mona J. Paulsen

Utstillingsgruppens leder er medlem i hovedstyret. Mob.: 936 71 589. Min første hund som 18 åring, ble så klart en puddel. Er innehaver av kennel Felizeti og har hatt oppdrett av flere raser, nå Mops siden 2012. Er utdannet ringsekretær, har oppdretterskolen og kynologikurs, + +.  Har vært aktiv i forskjellige verv og hundeklubber de siste 20 årene. Utstilling er gøy, sosialt og lærerikt, vi har reist både i inn og utland med hele familien, men best liker vi oss i skog og mark.

Linda Wedel Asllani

Vara. Tlf: 936 36 128, Er oppvokst med schæfer, og mine foreldre drev med oppdrett og utstilling så vi fartet landet rundt med våre hunder. Er selv oppdretter av mops og har hatt rasen i over 20 år. Jobber med lønn og regnskap til daglig. Tatt skrivekurs, og har hatt en del oppdrag som skriver når jeg ikke stiller hundene selv. Har også vært med i valgkomiteen i Norsk Mops klubb.